Sabtu, 9 Jun 2012

Cuti sekolah : Balik Kampung yo !


Assalamualaikum..^^
huhoi hari khamis hari tuh den balik kampung den kat sungai besor ^^
al maklumlah dah nk abis cuti baru nk blik..huhu ta kesah lah..

Al kesah nak cite pasai kampung aq ni yg dipenuhi bendang a.k.a sawah padi..
sebuah perkampungan jawa yg indah lagi menawan....
terletak di daerah sabak bernam berdekatan dgn pekan sg besar(lau jalan kaki mmang tak sampai
sampai lah ) memang sesuai kalau Mamat Khalid nak buat penggambaraan Hantu Kak Limah 
The Movie 2 ^^ .....haha

Papepon yang paling best kat lau aku balik kampung ni ialah bila dapat masakan kampung yg original
hasil air tangan embah akuh.....nampak biase je tapi lau dah makan mesti mintak tambah punye lah...
hahahaha....

Kat kampung aku skung ni tgh musim kepopularan tudung bawal obama ! Kebanyakan gadis2 kt sini
aq tgk mase balik ari tu pakai tudung ni ^^ ayu gak la...aku ingat aku nak tempah satu tudung yg jenis ni kat syifa ah ! wat kenang kenangan ! leh ke ?? hahaha
pemandangan depan rumah my nenek ^^


singgah sembahyang kt Masjid Tanjong Karang ^^

Masa balik kampung ari tu gak....
aku gi ar jalan kat pekan sungai besar uh ngan keluarga aku ~
pastuh cam biase lah aku pegi melawat kedai CD yg memang aku akan
pegi kalau balik kampung..
huh cina kedai cd ni pandai betol dye promosi kedai dye..nak taw camne ?
haha dye pasang lagu 'anak kampung' dendangan jimmy palikat kuat2 oo !
satu barisan kedai leh dgr~
pastuh owang yg lalu lalang nye bile terdengar lagu ni ape lagi~ramai2 masuk kedai ni
sebab nak dengar lagu ni sampai abis dan membelinye sekali ! ^^ haha
pakcik2 dan makcik2 pun suka sangat dengar lagu uh~mungkin sebab liriknya
yang berkaitan dengan orang kampung ~sebab tuh dorang suka~aku pun suka jugak lah ! ^^
anda bagaimana ?? ehehehehe...

ok lah alang-alang aku dah tercerita pasal lagu ni...marilah kita sama-sama
menyediakan telinga untuk mendengar lagu Anak Kampung nyanyian Jimmy Palikat
okeh ?? ^^ jom lah kite....

PAPAI SUME..SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH YOO !!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan