Rabu, 21 Mei 2014

Yang membezakan kita dengan orang kafir..

assalamualaikum...
hari ini aq akan membincangkan satu topik istimewa..
iaitu berkenaan dengan penampilan kita sebagai umat Islam..

dalam pemerhatian aq sepanjang hayat aq selama 19 tahun ini...penampilan umat islam kini tiada bezanya dengan orang yg bukan beragama islam and sunnah memakai kopiah dalam kalangan lelaki sudah lama ditinggalkan dan umat islam kini malu untuk mengamalkan sunnah tersebut ...sedangkan barang siapa yg mengikut sunnah Baginda SAW pasti die akan berjaye di dunia dan juga diakhirat...
ape yang nak dimalukan apabila mengamalkan sunnah and ape yg nk dibanggekan apabila meninggalkan sunnah ??
fesyen kpop


islam way :-)

di zaman kerosakan umat ini sesiape yg menghidupkan satu sunnah nabi akan mendapat ganjaran satu pahale syahid...kalau mase zaman para sahabat nak dpt satu pahala syahid kene pergi berperang dulu taw..
kita ni senang2 je nak dapat..xkan xnak kot ??

oleh itu marilah kite semua kembali kepada kehidupan sunnah dan tinggalkan fesyen2 yg x menentu tu kerna ape yg kita kejarkan adelah akhirat...bukannya dunia yg sementara ini...In Sha Allah :-) same2 la kite beramal ye...nasihat ini aku tujukan kat aq jgk..dan semoga yg membacaakan mendapat manfaatnye..

1 ulasan:

  1. Sands Casino, Hotel & Spa, Henderson, NV
    Explore our selection of restaurants, bars, bars, and 메리트 카지노 lounges. 바카라 사이트 Choose a hotel 샌즈카지노 room, room service, spa, and salon. Book online and save.

    BalasPadam